Spada liczba użytkowników Bluesky. Większość polskich redakcji nie jest już aktywna
Platforma Bluesky miała być alternatywą dla X Elona Muska (screen: YouTube/MSNBC)
Od początku roku prawie o połowę spadła liczba użytkowników platformy Bluesky, która miała być alternatywą dla X – wynika z badania Mediapanel PBI/Gemius. Większość polskich redakcji nie jest już tam aktywna.
Po zmianie Twittera w X niektóre redakcje uznały, że platforma Elona Muska staje się miejscem siania nienawiści i propagandy. Pod koniec 2024 roku założyły one konta w serwisie Bluesky, którego właścicielem jest Bluesky Social PBC, przedsiębiorstwo użyteczności publicznej zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych.
"Gazeta Wyborcza" nadal aktualizuje profil
"Presserwis" przeanalizował dane dotyczące liczby internautów odwiedzających Bluesky w Polsce od stycznia do września 2025 roku na podstawie badania Mediapanel PBI/Gemius.
Czytaj też: Prawie pół miliona publikacji o Strefie Gazy w polskich mediach i social mediach
Wynika z niego, że w styczniu 2025 roku serwis miał 213,5 tys. użytkowników. Najwięcej było ich w kwietniu (214,2 tys.), a najmniej w sierpniu (95,2 tys.). Z kolei we wrześniu z Bluesky korzystało 124,9 tys. internautów.
Spośród polskich redakcji najwięcej obserwujących na Bluesky – 11,7 tys. – ma "Gazeta Wyborcza". "GW" nadal aktualizuje profil w serwisie i promuje tam swoje materiały.
Wśród telewizji prowadzi TVN 24 (5,6 tys. obserwujących), jednak po raz ostatni stacja zamieściła wpis 19 lipca. Ostatni post na koncie TVP Info, które ma 4,2 tys. obserwujących, pochodzi z 14 lipca.
Tok FM najpopularniejszą rozgłośnią radiową
W gronie tytułów prasowych najlepiej radził sobie tygodnik "Polityka" (3,5 tys. obserwujących, ostatni wpis – 16 września), wyprzedzając "Rzeczpospolitą", która wciąż zamieszcza wpisy (2,5 tys. obserwujących) i "Dziennik Gazetę Prawną" (2,2 tys., ostatni wpis – 9 września).
Czytaj też: W serwisie X będzie można kupować nieaktywne nazwy użytkowników
Najpopularniejszymi rozgłośniami na Bluesky są radio Tok FM (1,8 tys. obserwujących, ostatni wpis – 4 czerwca) i RMF FM z kontem Fakty RMF FM (1,6 tys., ostatni wpis – 24 września).
Dla porównania według badania Mediapanel PBI/Gemius platformę X w Polsce we wrześniu odwiedziło 6,98 mln internautów.
Czytaj też: Kanał Zero TV powinien ruszyć najpóźniej na początku stycznia. Szczegóły koncesji
(MAK, 25.10.2025)










